شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ |۱۳ محرم ۱۴۴۶ | Jul 20, 2024
جمال قدرتی

حوزه / حجت الاسلام قدرتی گفت: قیام امام حسین(ع) دارای فلسفه‌ای بسیار عمیق است که باید به خوبی آن را تحلیل و تبیین کنیم.

حجت الاسلام جمال قدرتی در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از کردستان، ضمن تسلیت ایام محرم حسینی اظهار داشت: قیام امام حسین(ع) دارای فلسفه‌ای بسیار عمیق است که باید به خوبی آن را تحلیل و تبیین کنیم.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان گفت: نسل جوان ما باید برای آشنایی بهتر و درست‌تر از اهداف نهضت امام حسین(ع)، به خوبی تاریخ تشریحی این حرکت را مطالعه کند و یا اینکه عالمان دینی و کارشناسان مذهبی حقایق این رویداد عظیم را برای وی تبیین نمایند.

استاد حوزه علمیه کردستان یادآور شد: نسل نوجوان و جوان ما به خوبی نشان داده که همواره به سمت دین و معنویت گرایش دارد، لذا اگر این موضوع به درستی مدیریت نشود احتمال اینکه برخی از خرافات در آن رسوخ کنند دور از انتظار نیست، بنابراین شناخت درست نسل جوان و نوجوان ما از چرایی این قیام یکی از الزامات کنونی است.

حجت الاسلام قدرتی بیان کرد: از سوی دیگر مجالس عزای حسینی و دیگر مجالس دینی باید خروجی مناسبت خود را داشته باشند، باید در این مجالس بر آگاهی مخاطب افزوده شود، به عنوان مثال در مجلس عزای حسینی مقصود تنها ایجاد شور حسینی نیست بلکه اصل مهم در این میان رسیدن به شعور حسینی در کنار شور حسینی است.

مسئول امور روحانیون سپاه بیت المقدس کردستان ابراز کرد: موضوع دیگری که همواره از سوی بزرگان و علمای دین بدان تذکر داده می‌شود این است که هیات‌های مذهبی باید هوشیار باشند که جریانات سکولار به داخل هیات‌ها نفوذ پیدا نکنند، بنابراین برگزاری این جلسات باید با دقت نظر و وسواس خاصی برگزار شوند تا خدایی ناکرده جریان‌های دین ستیز که به صورت خزنده و خاموش حرکت می‌کنند زمینه‌ای را برای بسترسازی ایدئولوژی‌های منحط خود پیدا نکنند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha